Snap jij het?

Snap jij het?

Er zijn in de afgelopen jaren veel teams overgestapt op een digitaal verwerkingsmiddel. Het coronavirus zorgde ervoor dat veel scholen als uitweg voor Snappet hebben gekozen. Nu we weer 'normaal' les mogen geven is het een goed idee om even stil te staan bij dit proces. Het werken met een digitaal middel vraagt namelijk hele andere skills van een leerkracht dan een papieren methode. Dit verschilt per leerkracht. Waarbij de ene leerkracht in een snel tempo doorheeft hoe de data moet worden geïnterpreteerd, zal de andere leerkracht in kleine stapjes moeten worden meegenomen in de wereld van Snappet.

Wat betekenen nu alle punten in de groene bolletjes? Hoe vaak stellen we de groeigrafiek bij of laten we dit door het systeem bepalen? Wat doen we met leerlingen die hulp nodig hebben? En welke afspraken maak je dan met je collega's? Hoe vaak bekijk je de groei van een leerling? Hoeveel vrijheid heb je als leerkracht om een les eens anders te doen? Gaan we uit van de data of blijven we in gesprek met de leerling? Hoe zorgen we ervoor dat we niet doorschieten in het aflezen van alle data?

Een heleboel vragen die bij veel leerkrachten naar boven komen tijdens het werken met Snappet.

Mijn tip: Zorg ervoor dat er ieder jaar een studieochtend/middag in het teken staat van Snappet. Laat een ervaringsdeskundige je meenemen in de wereld van Snappet.

Als je Snappet begrijpt durf je ook makkelijker de regie in handen te nemen en de les in een andere vorm te gieten.

Heb je interesse in een training van iemand die met de voeten in de klei staat?

Ga naar: https://soullie.nl/snappet/snappet-trainingen

Dan zorg ik dat jij het snapt!