Snappet, een doel of een middel?

- Help, weet iemand waar de beheer-knop is gebleven die normaal als je in een methode komt naast de knop documentatie stond?

- Kan je de gekleurde bolletjes uit zetten? Dus dat een kind niet ziet of het antwoord goed of fout is?

- Waarom/wanneer krijg je zoveel 0-en?

- Hoe moet de shuffle-knop worden ingezet?

- Zijn er scholen die met de snappetdoelen werken? Hoe informeren jullie de ouders over de voortgang van het kind?

- Laten jullie de kinderen ook hun voortgang bij houden op papier?

Zomaar wat vragen die ik tijdens de training vaak mag beantwoorden. Ik kom op heel wat scholen en merk dan dat leerkrachten het programma graag beter willen leren begrijpen. Er wordt vaak gezegd dat ze het gevoel hebben niet alles uit het programma denken te halen. Niet iedereen kan het programma volledig doorgronden. Hierin moet je investeren wil je Snappet op een goede manier inzetten. Daar moet je tijd voor vrijmaken.

Hoe is Snappet bij jullie geïmplementeerd? En wat doen jullie met de nieuwe collega's? Hoe vaak komen jullie bij elkaar om de vernieuwingen door te nemen en af te stemmen welke afspraken er moeten worden gemaakt? Is er een Snappetcoach?

Snappet heeft een mooi aanbod als het gaat om trainingen en toch staat mijn agenda behoorlijk vol. Waarom een training van iemand die niet voor Snappet werkt? Ik hoor vaak dat het fijn is om iemand in huis te hebben die met de voeten in de klei staat en ook eerlijk aangeeft wat anders zou kunnen.

Interesse in een training of begeleiding?
/snappet/snappet-trainingen