Recensie: Zondag topdag

Illustraties: Jesíes Verona

Uitgeverij: Clavis

Nederlandse uitgave: 2022

Aantal pagina's: 104

Genre: activiteitenboek

Thema's: natuur, activiteiten, hobby

In dit boek vind je 52 activiteiten om met je familie en vrienden te ondernemen. Een voor elk weekend van het jaar. Het boek start met een inhoudsopgave waarin je ziet dat het hoofdstuk opgebouwd is uit vier hoofdstukken, de vier seizoenen. Per seizoen vind je minstens 10 activiteiten om te gaan doen. Per activiteit vind je de titel van de activiteit met daaronder een inleiding om je te motiveren, een lijstje met materialen die je nodig hebt en een korte bondige uitleg . Iedere bladzijde is voorzien van illustraties zodat je in een oogopslag ziet wat voor een soort activiteit het is. De activiteiten zijn afwisselend en kunnen soms binnen/buiten uitgevoerd worden. Van knutselen, koken, avonturen beleven tot tuinieren. Om alle activiteiten goed en veilig te kunnen uitvoeren vind je achterin het boek een materialenlijst en veiligheidstips.

de3cc2c0ccjpg

De activiteiten in dit boek zijn allemaal goed uit te voeren en vragen niet enorm veel voorbereidingstijd. Het geeft leuke suggesties om samen met je kinderen/leerlingen te doen. De uitleg is simpel omschreven zodat de kinderen het ook zelf kunnen lezen en het ook snappen. Het heeft iets weg van een receptenboek waarin er veel in de gebiedende wijs wordt gesproken. De kleurrijke illustraties zorgen er voor dat je meteen enthousiast wordt en wil beginnen. Dit boek is geschikt voor alle leeftijden. Het boek is zeker aan te raden voor scholen. Laat leerlingen per seizoen kiezen welke activiteiten ze willen doen en bedenk hier leerzame lessen bij. Een heel jaar lang plezier van dit boek!

Beoordeling:

Ik wil uitgeverij Clavis bedanken voor het mogen recenseren van dit boek.