Recensie: Emma en Bighoorntje> Een zaak voor Sherlock Hoorn

Jaar van uitgave in Nederland: 2023
Aantal bladzijden: 238
Genre: fantasie
Thema: diefstal, vertrouwen, spionage
Leeftijd: vanaf 8 jaar
ISBN: 9789044848984

In Kabouterstad worden er op een avond vlieglichten gestolen. Dat is echt een ramp omdat de fabeldieren deze lichten nodig hebben om 's avonds en 's nachts te kunnen vliegen. De moeder van Emma werkt bij de politie en gaat samen met haar nieuwe collega, meneer Kempel op onderzoek. Emma en Bighoorntje willen graag helpen om de dief te vinden. Alleen is Bighoorntje niet zo slim en eet per ongeluk het enige spoor op: een taartje dat de dief in de struiken heeft laten liggen. Hierdoor vindt meneer Kempel het geen goed idee dat de twee gaan helpen. Maar ze kunnen het niet laten en gaan toch op onderzoek uit. Waarom worden de lichten gestolen? En wie is dan die dader?

20230903_152803jpg

Dit deel van Emma en Eenhoorn is het vierde boek uit de reeks. Dit was voor mij de eerste kennismaking. Het duurde even voordat ik begreep waar het zich afspeelde. Het is een boek vol fantasie. Het verhaal is zo opgebouwd dat je tot het einde toe echt niet weet wie de dader is en dat maakt dat je het hele verhaal wil lezen. Het is wel een dik boek en een achtjarige moet wel van lezen houden om het boek uit te krijgen. De illustraties zorgen ervoor dat er genoeg afwisseling in het boek zit.

'Toen ze klaar waren , telden ze alle lantaarns met politielint. Het waren er maar liefst twintig! De straat had geen vlieglichten meer. Dat verklaarde waarom Henk de avond ervoor niets had gezien. Het was echt te donker geweest. Er schoot Emma plots iets te binnen. Ze leende mama's telefoon en belde naar de drakentelefoon. 'Hallo?' zei de draak met zijn diepe stem in de telefoon. 'Emma? is er wat? Moet ik komen om iemand op zijn neus te slaan?"

Ik geef het boek een 7.
Ik wil uitgeverij Calvis bedanken voor het mogen recenseren van dit boek.