Boekrecensie: Mijn dikke vette Zombie goudvis 2

Heb jij ook een dikke vette Zombiegoudvis in je kom? Deze goudvis is wel heel bijzonder! Je krijgt in dit boek twee avonturen te lezen.

In het eerste verhaal gaan Pradeep, Tom, Sami en Mark met hun vaders naar een vakantiehuisje. Tom en Pradeep hebben goudvis Frankie stiekem meegenomen. Ze logeren in een vuurtoren. Van de vuurtorenwachter horen ze dat er een gevaarlijke aal in het water leeft. Mark is van plan om de kwaadaardige aal te vangen. Hij komt erachter dat Tom en Pradeep de goudvis hebben meegenomen en dreigt om de vis door de plee te spoelen. Ze beloven dat ze hem niet tegen zullen houden om de aal te vangen. We hebben een kwaadaardige aal die jacht maakt op alles en iedereen, een kwaadaardige professor die jacht maakt op de kwaadaardige kwal, en een zombiegoudvis die jacht maakt op de kwaadaardige professor.

In het tweede verhaal gaan Tom en Pradeep auditie doen voor het jaarlijkse toneelstuk en krijgt Pradeep per ongeluk de hoofdrol. Iedere repetitie neemt Tom de zombiegoudvis Frankie mee. Tijdens de generale repetitie komt Mark in beeld. Hij is gevraagd om de toneelknecht te zijn. Mark wil Tom en Pradeep te grazen nemen. Het toneelstuk verloopt helemaal anders dan ze hadden gerepeteerd en voordat ze het door hebben is Frankie de hoofdrolspeler in het stuk. Als dat maar goed afloopt.....

Twee spannend avontuur met behoorlijk heftige gebeurtenissen. De goudvis speelt een belangrijke rol in het verhaal omdat het kan hypnotiseren met zijn ogen waardoor beide verhalen een andere kant opdraaien.

6915626865jpg
Je vindt meerdere Lees de recensie: /moon