Snappet Rekendomeinen

Werk je met de RekenDoelen binnen Snappet? Lees dan onderstaande ideeën!

863704e105png

Zodra de rekenles is gestart vertel je de leerlingen eerst welk rekendomein er aan bod komt. De leerlingen pakken het Rekendomeinenboekje en gaan op zoek naar dat rekendomein. Ze zien direct aan welke doelen er al gewerkt is en hoe het vorige doel gegaan is. Zo kunnen ze beter inschatten hoe ze in de instructie moeten gaan zitten. Doen alle leerlingen mee met de instructie? Welke leerlingen gaan een verlengde instructie krijgen? Is het een 1F/1S-doel? Is dit voor iedere leerling op dit moment relevant? Maak hierover duidelijke afspraken met de leerlingen.
Door het document te laten invullen kunnen de leerlingen ook invullen als ze nullen hebben gehaald, kun je als leerkracht ook aangeven dat het doel beheerst wordt ondanks dat het doel misschien niet behaald is.
Samen met de leerling gaan zitten en door het document bladeren en afstemmen wat er de aankomende periode aandacht nodig heeft. Gericht klaarzetten van de werkpakketten. Kijken naar de groei van een leerling. Het werkt motiverend.

Naar mijn idee een prachtig document om in het portfolio te stoppen!

Wil je meer hulp bij het maken van afspraken binnen je team? Of heb je na het lezen van dit artikel het idee dat een training gewenst is? Neem dan contact met mij op.

Je kunt de Rekendomeinenboekjes van groep 4 t/m 8 in de webshop vinden: https://soullie.nl/webshop#!/Rekendomeinen/c/115553850