Recensie: Wilde avonturen van Wildebras> Een nacht in de dierentuin

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Aantal bladzijden: 124
Genre: dieren, avontuur
Thema: dierentuin, dierenweetjes, spannend
Leeftijd: lezen vanaf 8 jaar
ISBN: 9789021040233

TikTokker en YouTuber Wildebras is met zijn safarihoedje een bekende onlineverschijning. Zijn korte grappige filmpjes in straattaal over dieren zijn populair onder kinderen en jongeren. In Wilde avonturen van Wildebras beleeft dierenliefhebber Wildebras allerlei grappige avonturen in de natuur en in de stad. Naast een pakkend leesavontuur vind je in zijn boeken veel superinteressante dierenweetjes, QR-codes naar nieuwe filmpjes en dierenquizjes.

In dit deel mogen neefje Noah en nichtje Lily mee naar de dierentuin om een vlog te maken. Als Noah de opname van de stokstaartjes terug wilt kijken verwijderde hij per ongeluk de opname. Dit zorgt voor behoorlijke problemen. In eerste instantie gaat Lily hem helpen en weet Wildebras van niets. Noah en Lily vallen in het hok van de hyena's en Wildebras gaat ze helpen. Helaas ontsnapt een van de hyena's ook en verdwijnt het park in. Als ze uit het hok gered zijn blijkt van overmaat van ramp dat de camera in het hok is blijven liggen.

'Wat nu? vraagt Lily.
Wildebras zucht. 'Ik ben bang dat we toch echt moeten rondlopen tot we Kaya vinden. ER zit niets anders op.'Dan zegt hij, hardop denkend: 'En ik denk dat ik weet hoe: we gaan de kracht van de dieren gebruiken.'

Ze blijven na sluitingstijd stiekem in de dierentuin en gaan op zoek. Zo verblijven ze een nacht in de dierentuin. Zullen ze de hyena en de camera terugvinden?

20231029_131026jpg

Het is een spannend verhaal met grappige momenten. Er zit een goede afwisseling van tekst, illustraties, weetjes en filmpjes in het boek.  Via qr-codes kom je op de site van de uitgeverij terecht en vertelt Wildebras allerlei informatie over dieren en vloggen.  Dit zal de kinderen zeker aanspreken. Het zou mij dan ook niet verbazen als er binnenkort nog een boek van hem uitkomt.
I
k wil uitgeverij Luitingh-Sijthoff bedanken voor het mogen recenseren van dit boek.