Recensie: De terugkeer van de tovenares

Uitgeverij: Fontaine uitgevers

Jaar van uitgave: 2022

Aantal pagina's: 526

Genre: fantasie, avontuur, sprookje

Thema's: vriendschap, vertrouwen, doorzetten, magie

ISBN: 9789464041644

Dit is het tweede deel van de spannende serie Het verborgen land. De hoofdpersonen Alexandra en Koen zijn in de gewone wereld en komen erachter dat hun moeder wordt vermist. Ze vinden een manier om terug te gaan naar Het verborgen land. Tijdens de zoektocht komen ze al snel Kikkertje tegen. Hij neemt ze mee naar Roodkapje. En al snel zijn Goudhaartje en Jaap van de partij. Ze komen erachter dat de tovenares weer terug is. De tovenares Ezmia die de vloek heeft uitgeproken over Doornroosje terroriseert opnieuw de sprookjeswereld en heeft hun moeder en oma gevangen genomen. Waarom? Ze wil het hele koninkrijk veroveren. Om dit te voorkomen moeten ze op jacht gaan naar de zeven meest gehate personen uit Het verborgen land om hun moeder te vinden en de sprookjeswereld te redden. Zal het ze gaan lukken?

4c5d1689f4jpg

Dit is een spannend avontuur! Als je van sprookjes houdt dan is dit boek zeker de moeite waard. Je moet wel van lezen houden want het is een behoorlijk dikke pil. Vanaf het begin word je meegenomen in de wereld van de magie. Het is leuk dat de hoofdpersonen een jongen en een meisje zijn. Alexandra voelt zich helemaal thuis in Het verborgen land en wil er het liefst blijven. Terwijl Koen terug wilt naar de gewone wereld. Het verhaal is goed te volgen doordat er niet teveel personages in het boek zitten. Zelf heb ik vroeger veel sprookjes geluisterd en herkende daardoor veel karakters. Van Assepoester tot Sneeuwwitje en ook Rapunzel en de Boze Stiefmoeder komen erin voor. Dat maakt het wel leuker om het boek te lezen.

Ik wil Fontaine uitgevers bedanken voor het mogen recenseren van dit boek.