Boekrecensie: Kroko detectives

Auteur: John Patrick Green

Vertaling: Mariella Manfré

Uitgeverij: Moon

Jaar van uitgave: 2021

Aantal bladzijden: 196

Genre: Stripboek

De Kroko-detectives Maaistra en De Mier krijgen een opdracht om te infiltreren bij Voor de Bakker, de bakkerij van de wereldberoemde cupcake-kok Hans Snorremans. Hij wordt vermist en de Kroko-detectives moeten hem weer vinden. Junior-assistent bakker Marie werkt in de bakkerij en begeleidt Maaistra en De Mier. Ondertussen wordt Snorremans onder de grond vastgehouden om het geheime superdeeg te maken. Maar door wie?
De Kroko-detectives krijgen een opdracht van een klant om een speciale verjaardagstaart te maken. De taart wordt meegenomen en kort daarna vindt er een grote explosie plaats in de uitvindfabriek. Tijdens de explosie vliegt er een helicopter over het terrein en filmt alles. Wat is de reden van deze explosie? Wie houdt Snorremans vast? Hoe betrouwbaar is assistent Marie? En wie heeft er baat bij het superdeeg van Snorremans?

1a6eb29c9djpg

Het verhaal in dit boek wordt al vrij snel duidelijk bij de start van het boek. Snorremans is vermist en de Kroko-detectives moeten hem opsporen. Dit zorgt ervoor dat je het boek graag uit wilt lezen. Tijdens het lezen kom je erachter dat er nog twee andere verhaallijnen in het boek zitten. Door de zoektocht van de detectives worden de verhalen in elkaar verweven. Er zitten veel taalgrapjes in het boek. Zowel de illustraties als de tekst zijn strak en de kleuren zijn helder. Dit leest erg prettig.
Kinderen die niet van lezen houden (Maar ook als je wel van lezen houdt!) zullen smullen van dit boek. Achterin het boek kun je leren hoe je de Kroko-detectives kunt tekenen.

Je vindt op de website van uitgeverij meerdere actviteiten voor dit boek: Doolhof, maak een Kroko-knijper en een speurtocht

Ik wil uitgeverij Moon bedanken voor het mogen recenseren van dit boek.